آبشار آنجل
نوشته شده توسط : شبکه ما

آبشار یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی است که در آن آب یک رودخانه از یک فلات یا ارتفاع با سرعت زیاد به پایین یک دره یا دامنه می‌ریزد. مرتفع‌ترین آبشار جهان به نام آبشار اَنجل، در کشور ونزوئلا قرار دارد. رود کارائو از ارتفاع ۹۷۹ متری از روی فلاتی مرتفع که از سنگ‌های سخت ساخته شده به پایین می‌ریزد.این آبشار در میان جنگل های انبوه ونزوئلا قرار دارد، تا دهه 1930 که دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود ناشناخته باقی مانده بود.

آبشار آنجل (به اسپانیایی: Salto Ángel) طولانی ترین آبشار دنیا به ارتفاع 979 متر است و 150 متر پهنا دارد.آبی که از بالای آن به پایین می ریزد به ندرت با صخره ای که روی آن جریان دارد تماس پیدا می کند. حدود 20 برابر بلندتر از آبشار نیاگارا است.

که در میان جنگل های دورافتاده پارک ملی کانایما و بر روی رودخانه Churún River ، واقع در ارتفاعات گیاناGuiana Highlands در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا قرار گرفته است.

این منطقه تا 1935 برای ونزوئلایی ها نیز ناشناخته بود. دلیل آن هم مسدود بودن دسترسی زمینی توسط یک شیب تند است. ونزوئلایی ها قادر به بررسی منطقه با هواپیما بودند، و آن را کشف کردند. از آنجا که تراکم جنگل اطراف آبشار بالاست هنوز بهترین راه مشاهده از آسمان می باشد.

بازدید از آبشار فرشته بسیار سخت است، گردشگران می توانند با تورهایی که تنها برای این مکان برنامه ریزی شده است، به آنجا بروند.

آبشار آنجل (به اسپانیایی: Salto Ángel) بلند ترین آبشار دنیا به ارتفاع ۹۷۹ متر است که در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد.

 

چون این آبشار در جنگلهای انبوه قرار دارد، تا دهه ۱۹۳۰ که دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود ناشناخته باقی‌مانده بود.

 

نام این آبشار برگرفته شده از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آورد.





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: